Urmare participării USH Pro Business la expoziția internațională ”Produs românesc pe piața irlandeză”, eveniment ce a avut loc la începutul lunii iunie la Dublin, astăzi 14 iunie, USH Pro Business a organizat un workshop la care au participat atât reprezentanți ai firmelor prezente la evenimentul de la Dublin cât și firme doritoare să participe la evenimente similare, de promovare pe piețe internaționale.

În cadrul workshop-ului s-au expus impresiile generale participării la acest eveniment, atât ca impact al produselor românești prezente la expoziție cât și ca posibilități de pătrundere pe această piață. S-au trecut în vedere aspecte privind sistemele de certificare și etichetare pentru produsele organice, posibile canale de distribuție și dimensiunea pieței irlandeze privind produsele organice.

Au fost evidențiate următoarele tendințe pozitive: o extensie a consumului către produse cu specific tradițional și pe diverse rețete ale altor țări, ceea ce poate fi considerat un avantaj la export; existența unei receptivități a pieței irlandeze pentru produse noi; existența unei orientări către produse de excelență și premium; tendințele diasporei de a consuma  produse ecologice din țările de origine, chiar daca produsele sunt de categorie premium; existența unor magazine conduse de diasporă precum și succesul unor antreprenori români.

De asemenea se recomandă firmelor ce intenționează sa-și promoveze produsele pe piața irlandeză, să atribuie o atenție majoră imaginii ambalajelor produselor de promovat sub aspectul atractivității; să țină cont de necesitatea menținerii unei calități a ingredientelor de  bază, iar promovarea să fie una colectivă sub un brand organic național.

Deoarece s-a remarcat un interes important din partea diasporei române pentru consumul de produse ecologice, USH Pro Business intenționează să organizeze în viitor  evenimente similare atât pentru piața irlandeză cât și pentru cea britanică, germană, etc.

14 iunie 2018